REGULAMIN WWW.MOJABUTELKA.PL (V. 1)
2024-06-04
- O NAS
1. Podmiotem sprzedającym jest: RED BIRD Sp. z o.o. , NIP:7272787727, REGON:10149913900000 (rejestr: KRS) , adres: ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź , e-mail: sklep@mojabutelka.pl , telefon: 42 650 54 39 zwany w dalszej części regulaminu / umowy: Sprzedawca
2. Formuła niniejszego regulaminu/umowy zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków zakupu Towarów, Usług, od Sprzedawca. Niniejsze warunki, regulują w szczególności sposób prezentowania oferty, zasady składania zamówienia, zasady odstąpienia od umowy oraz kwestię odpowiedzialności Sprzedawca. - DEFINICJE
- KLIENT – osobę fizyczną dokonującą z Sprzedawca czynności prawnej czyli dokonującej zakupu od Sprzedawca, niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- REGULAMIN – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży przez Sprzedawca
- KODEKS CYWILNY – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827);
- PRAWA – Prawa KLIENTA określone w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o prawach konsumenta
- TOWAR – rzecz ruchomą, a także wodę, gaz i energię elektryczną, w przypadku gdy są oferowane do sprzedaży w określonej objętości lub ilości.
- USŁUGA – zestaw czynności prowadzonych przez Sprzedawca nie mających charakteru materialnego, w celu zaspokojenia potrzeb KLIENTA,
- UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawca a Klientem, zawarta zgodnie z zasadami opisanymi w Regulaminie.
- ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli KLIENTA, w celu zawarcia UMOWY SPRZEDAŻY. Zamówienie zawiera parametry będące przedmiotem Umowy sprzedaży.
- KONTO, PROFIL – Usługa Elektroniczna, oznaczona indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres email) i hasłem podanym przez KLIENTA, stanowiąca zbiór zasobów i funkcjonalności dostępnych w systemie teleinformatycznym Sprzedawca, w którym gromadzone są dane podane przez KLIENTA oraz informacje o jego działaniach. Konto umożliwia również korzystanie z innych Usług cyfrowych dostępnych w Serwisie, w przypadku których został wskazanych wymóg uprzedniego utworzenia Konta.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/6791, czyli nowe ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) obowiązujące w Unii Europejskiej (UE) reguluje przetwarzanie przez osoby fizyczne, przedsiębiorstwa lub organizacjedanych osobowych dotyczących osób fizycznych w UE.
- ZOBOWIĄZANIA OGÓLNE
- Sprzedawca zobowiązuje się:
- dostarczać Towary zgodnie z ich specyfikacją działając w sposób profesjonalny i z pełnym zaangażowaniem.
- stosować organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa w celu bezpiecznego przeprowadzenia transakcji i dostawy Towarów.
- dostarczać Usługi zgodnie z ich specyfikacją działając w sposób profesjonalny i z pełnym zaangażowaniem.
- stosować organizacyjne i techniczne środki bezpieczeństwa w celu bezpiecznego przeprowadzenia transakcji i świadczenia Usług.
- Sprzedawca działając zgodnie z obowiązującym porządkiem prawny informuje, że nie stosuje czynności dążących do zrzeczenia się przez klientów praw zapewnionych w Prawach.
- W przypadku wystąpienia w Regulaminie lub ofercie zapisów będących mniej korzystna dla KLIENTA niż postanowienia Praw, zapisy te zostaną uznane za nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Praw.
- Sprzedawca zapewnia, iż wszelkie działania podejmowane w celu realizacji Zamówienia i Sprzedaży odbywają się zgodnie z RODO.
- Klauzula informacyjna dotycząca zasad przetwarzania danych osobowych dla klientów znajduje się na stronie https://app.gorodo.pl/api/klauzula_informacyjna_klient/7272787727
- Ponieważ obsługa zamówień Klientów przez Sprzedawca odbywa się za pośrednictwem strony www, zasady Polityki Prywatności umieszczono na stronie: https://app.gorodo.pl/api/polityka_prywatnosci/7272787727/www.mojabutelka.pl
- W przypadku KLIENTA będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobą prawną lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, zapisy niniejszego Regulaminu obowiązują wyłącznie w przypadku Umowy sprzedaży niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca zobowiązuje się:
- SZCZEGÓŁY OFERTY
- Oferta wraz z szczegółowym opisem, dostępna w Sprzedawca, prezentowana jest:
- Na stronie internetowej
- Opis towaru zawiera:
- Łączną cene za towar wraz z podatkami
- Opis usługi zawiera:
- Łączną cene za usługę wraz z podatkami
- Sprzedawca dostarcza usługi w sposób jednorazowy.
- Oferta wraz z szczegółowym opisem, dostępna w Sprzedawca, prezentowana jest:
- OPINIE
- Sprzedawca zbiera i publikuje opinie swoich Klientów
- Informacje na temat sposobu zbierania oraz zasad publikowania opinii od swoich klientów, Sprzedawca prezentuje:
- w treści regulaminu/umowy
- Sprzedawca publikuje opinie pochodzące tylko od rzeczywistych Klientów Sprzedawca
- Sprzedawca gwarantuje pochodzenie opinii od rzeczywistych klientów realizując zbieranie opini:
- poprzez wysłanie wiadomości e-mail z unikalnym linkiem do umieszczenia opinii na adres e-mail zakupowy klienta po zrealizowaniu zamówienia
- W procesie zbierania opinii swoich Klientów, Sprzedawca korzysta z systemów zewnętrznych
- Zewnętrzne systemy do zbierania opinii:
- Rating Captain
- Trusted Shops
- SPOSÓB ZAWIERANIA UMOWY
- Wszystkie podawane przez Sprzedawca ceny Towarów i Usług podawane są w polskich złotych i są cenami BRUTTO.
- Sprzedawca zawiera umowy z Klientem na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Sprzedawca w celu zawarcia umowy z Klientem na odległość za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
- przez stronę (interfejs zakupu)
- W celu korzystania ze Strony, KLIENT powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego, z dostępem do Internetu.
- Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Sprzedawca zastrzega sobie możliwość ograniczenia świadczenia usług za pośrednictwem Strony.
- KLIENT aby dokonać Zamówienia w ramach Strony korzysta z funkcjonalności dostępnych na Stronie.
- Sprzedawca może pozbawić KLIENTA prawa do korzystania ze Strony, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Strony, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich,
- dopuścił się za pośrednictwem Strony naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych Klientów,
- dopuści się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedawca za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedawca.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług.
- KLIENT zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Strony w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet
- korzystania ze Strony w sposób nie zakłócający jej funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- korzystania ze Strony w sposób nieuciążliwy dla innych klientów oraz dla Sprzedawca,
- wykorzystywania treści zamieszczonych na Stronie jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- Sprzedawca na swoich stronach internetowych, służących do zawierania umów z Klientem, UDOSTĘPNIA funkcjonalność zakładania Konta przez KLIENTA.
- KLIENT aby skorzystać z funkcjonalności założenia konta na stronie Sprzedawca postępuje zgodnie z instrukcjami podając wszystkie dane wymagane w formularzu rejestracyjnym i formularzu logowania.
- Aby złożyć zamówienie za pośrednictwem strony Sprzedawca, Klient, NIE JEST zobowiązany do założenia konta.
- OBSŁUGA ZAMÓWIEŃ
- Korzystanie ze strony/sklepu jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych: urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową, aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- W celu złożyć Zamówienie, KLIENT musi zaakceptować treści niniejszego Regulaminu/Umowy.
- KLIENT SKŁADA zamówienie, przez:
- formularz na stronie internetowej (sklep).
- formularz papierowy wysłany za pomocą poczty tradycyjnej.
- Złożenie zamówienia przez KLIENTA związane jest z Obowiązkiem zapłaty.
- KLIENT znajdzie informację o obowiązku zapłaty i zaakceptuje taki obowiązek:
- na przycisku potwierdzającym zamówienie (ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY).
- KLIENT może uzyskać szczegółowe informacje dotyczące płatności:
- w stopce strony
- KLIENT może dokonać płatności za pomocą elektronicznych systemów płatności:
- Przelewy24 (operatorem płatności jest: PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 7792369887 KRS: 0000347935)
- tPay (operatorem płatności jest: Krajowy Integrator Płatności S.A., plac Andersa 3, 17 piętro, 61-894 Poznań, NIP: 7773061579, KRS: 0000412357)
- dotPay (operatorem płatności jest: PayPro S.A., ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 7792369887 KRS: 0000347935)
- PayU (operatorem płatności jest: PayU S.A., przy ul. Grunwaldzkiej 186, 60-166 Poznań, NIP: 7792308495, KRS: 0000274399
- PayPall (operatorem płatności jest: PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. 22-24 Boulavard Royal L-2449 Luksemburg Numer w rejestrze handlowym: R.C.S. Luxembourg B 118 349)
- Stripe (operatorem płatności jest: Stripe Payments Europe, Ltd. The One Building, Lower Grand Canal St, Dublin 2, Ireland, Numer w rejestrze handlowym: 513174)
- KLIENT akceptując regulamin oraz wybierając usługę wymagającą płatności cyklicznych, wyraża zgodę na cykliczne, co miesięczne pobieranie przez Operatora Płatności (PayU S.A) z karty płatniczej kwoty pieniężnej odpowiadającej wysokości wartości opłaty za zakupioną usługę. Opłata będzie pobierana przez Operatora płatności raz w miesiącu.
- KLIENT w ramach usługi płatności cyklicznych ma możliwość zapisania danych karty i zlecenia stałego polecania zapłaty. Dane karty będą przechowywane przez Operatora Płatności (PayU S.A.). PayU pośrednicząc w dokonaniu płatności udostępnia narzędzie Token (wirtualnych identyfikatorów karty), umożliwiające przypisanie do indywidualnego Klienta unikalnego identyfikatora za pomocą którego Klient cyklicznie dokonuje płatności na rzecz firmy.
- KLIENT może dokonać płatności za pomocą przelewu tradycyjnego .
- KLIENT może dokonać płatności gotówką przy odbiorze.
- Rozpoczęcie świadczenie usługi przez Sprzedawca nastąpi po zaksięgowaniu płatności.
- W celu zawarcia umowy z Sprzedawca oraz obsługi już zawartej umowy, KLIENT nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów.
- Koszty komunikowania się z Sprzedawca nie przekraczają standardowych stawek operatorów.
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- KLIENT ma 14 dni na odstąpienie od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Jeżeli KLIENT wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawca, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu KLIENTOWI poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- KLIENT ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru. Zmniejszenie wartości towaru nie występuje w przypadku gdy Sprzedawca nie poinformuje klienta o prawie odstąpienia od umowy.
- Zwrot wszystkich płatności dokonanych przez klienta nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy.
- Zwrotu płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że KLIENT zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli KLIENT nie został poinformowany o prawie odstąpienia od umowy, prawo do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 12 miesięcy liczone od 14-ego dnia po złożeniu zamówienia przez klienta.
- Jeżeli KLIENT odbierze informację o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 12 miesięcy od złożenia zamówienia to termin odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach od potwierdzenia odebrania przez klienta informacji o możliwości odstąpienia od umowy.
- KLIENT może odstąpić od umowy za pomocą:
- wiadomości e-mail wysłanej na adres sklep@mojabutelka.pl
- formularza PAPIEROWEGO wysłanego za pomocą poczty tradycyjnej na adres ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź
- KLIENT otrzyma potwierdzenie przyjęcia przez Sprzedawca odstąpienia od umowy:
- tym samym kanałem komunikacji którym wpłynęło odstąpienia od umowy
- Formularz odstąpienia od umowy z Sprzedawca, udostępniony jest:
- jako załącznik do niniejszego regulaminu/umowy
- Informacje Sprzedawca, na temat prawa do odstąpienia od umowy (POUCZENIE), KLIENT może uzyskać:
- w załączniku do niniejszego regulaminu/umowy
- KLIENT potwierdza otrzymanie informacji o prawie do odstąpienia od umowy z Sprzedawca (POUCZENIE) za pomocą:
- za pomocą checkbox (fistaszka) przy zamówieniu. Zaznaczenie o zapoznaniu jest niezbędne do realizacji zamówienia.
- Ponieważ Towar jest dostarczany pojedynczo, czas biegu terminu prawa do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od momentu odebrania towaru.
- Po odstąpieniu od umowy KLIENT zobowiązany jest do zwrotu towaru w terminie 14 dni .
- Zwrot kosztów KLIENTA związanych z zamówieniem zostanie zrealizowany po otrzymaniu przez Sprzedawca zwracanego towaru.
- Po odstąpieniu od umowy, KLIENT zobowiązany jest do poniesienia kosztów zwrotu towaru.
- Szacowany koszt zwrotu towaru wynosi 15
- Jeżeli KLIENT korzysta z prawa do odstąpienia od umowy ma obowiązek zapłaty, na rzecz Sprzedawca, za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w ofercie ceny lub wynagrodzenia.
- Jeżeli cena lub wynagrodzenie budzą wątpliwość KLIENTA, podstawą obliczenia kwoty będzie wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
- Sprzedawca może uzyskać od KLIENTA rezygnację z prawa do odstąpienia od umowy w przypadku rozpoczcia świadczenia usługi.
- Sprzedawca przyjmuje i jednocześnie potwierdza rezygnację KLIENTA z prawa do odstąpienia od umowy, za pomocą.
- REKLAMACJE
- Niniejszy Regulamin określa zasady rozpatrywania reklamacji dotyczących oferowanych przez Sprzedawca Towarów i Usług.
- KLIENT może złożyć reklamację:
- wypełniając i wysyłając pocztą tradycyjną na adres ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź formularz załączony do regulaminu
- wysyłając na adres e-mail sklep@mojabutelka.pl wiadomość z wypełnionym formularzem załączonym do regulaminu lub podając w treści maila szczegóły reklamacji
- Sprzedawca zaleca podanie w opisie reklamacji:
- informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości,
- roszczenie KLIENTA,
- danych kontaktowych KLIENTA składającego reklamację.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- W przypadku gdy Sprzedawca nie ustosunkuje do reklamacji się w terminie 14 oznacza, że Sprzedawca uznał reklamację za zasadną.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od daty dostarczenia.
- Czas odpowiedzialności Sprzedawca za brak zgodności towaru z umową może być dłuższy, jeśli termin przydatności towaru do użycia jest dłuższy.
- Brak zgodności towaru z umową musi istnieć w chwili jego dostarczenia.
- Sprzedawca musi potwierdzić zgodności towaru z umową na podstawie specyfikacji produktu lub innych dowodów.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może wybrać sposób doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeśli żądanie KLIENTA jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawca.
- Jeżeli Sprzedawca uzna, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Przy ocenie nadmierności kosztów Sprzedawca uwzględnia w szczególności znaczenie braku zgodności towaru z umową, wartość towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla KLIENTA powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy towaru w rozsądnym czasie biorąc pod uwagę niedogodności dla KLIENTA oraz specyfikę towaru oraz cel, w jakim KLIENT go nabył
- Wszystkie koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
- KLIENT udostępnia Sprzedawca towar podlegający naprawie lub wymianie a Sprzedawca odbiera towar od KLIENTA.
- Wszystkie koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
- Jeżeli:
- Sprzedawca odmówi doprowadzenia towaru do zgodności z umową
- Sprzedawca nie doprowadziła towaru do zgodności z umową
- Sprzedawca nie udało się doprowadzić towaru do zgodności z umową
- KLIENT uznał, że brak zgodności Towaru z umową jest bardzo istotny
- KLIENT uznał, że przewidywany czas naprawy lub wymiany nie jest rozsądny
- KLIENT uznał, że brak zgodności Towaru z umową powoduje jego nadmierne niedogodności
- KLIENT uznał, że przewidywany czas naprawy lub wymiany powoduje jego nadmierne niedogodności
- Sprzedawca określa obniżoną w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- W przypadku obniżenia ceny Sprzedawca zwraca należne KLIENTOWI kwoty nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- W przypadku gdy KLIENT nabędzie więcej niż jeden towar a brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych nabytych przez KLIENTA towarów, KLIENT może odstąpić od umowy jedynie dla towarów niezgodnych z umową.
- W przypadku gdy KLIENT nabędzie więcej niż jeden towar a brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych nabytych przez KLIENTA towarów, odstąpienie od umowy może dotyczyć wszystkich towarów (także tych zgodnych z umową) jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby KLIENT zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- ZMIANA REGULAMINU
- Sprzedawca zastrzega sobie, w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy, prawo do dokonywania zmian treści REGULAMINU.
- W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca jest uprawnione do jednostronnej zmiany bez uzgodnienia z KLIENTEM zapisów REGULAMINU. Uzasadnione przypadki to między innymi:
- zmiana przepisów prawa
- nowe interpretacje przepisów prawa
- nowe orzecznictwa sądowe lub administracyjne
- zmiana sposobu działania Sprzedawca i/lub wprowadzenie nowych funkcjonalności
- Sprzedawca poinformuje KLIENTA o zmianie regulaminu za pomocą dostępnych środków komunikacji z KLIENTEM.
- W przypadku braku sprzeciwu i/lub wypowiedzenia umowy przez KLIENTA w terminie 14 dni od skutecznego powiadomienia, przyjmuje się, że akceptuje on proponowane zmiany.
- Dla umów zawartych przed niem wejścia w życie nowej wersji REGULAMINU stosuje się zapisy obowiązujące w dniu zawarcia umowy.
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- KLIENT może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej Umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- KLIENT może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej Umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Informujemy, że zobowiązujemy się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów między Usługodawcą a Konsumentem jest: Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi dostępny pod adresem: http://www.wiih.lodz.pl. KLIENT może do tego podmiotu złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu dla miasta Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 121 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (DZ. U. z 2014 r., poz. 827). W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Informacje zawarte w Regulaminie stanowią integralną część umowy zawieranej na odległość albo poza lokalem przedsiębiorstwa i mogą być zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem stron.
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU/UMOWY SPRZEDAŻY TOWARÓW
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAŻY TOWARÓW
zawartej z RED BIRD Sp. z o.o.
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie towaru lub ostatniego przy zamówieniu wielu towarów lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie towaru lub ostatniego przy zamówieniu wielu towarów.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas RED BIRD Sp. z o.o. o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
- przesłanego w wiadomości e-mail na adres sklep@mojabutelka.pl
- wysłanego na wzorze formularza PAPIEROWEGO, za pomocą poczty tradycyjnej na adres ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź
- przesłanego w wiadomości e-mail na adres sklep@mojabutelka.pl
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania oświadczenia klienta o odstąpieniu od umowy.
- zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- po odstąpieniu od umowy zobowiązani są Państwo do zwrotu towaru w terminie 14 dni
- zwrot płatności dokonamy po otrzymaniu zwracanego przez Państwa towaru.
- po odstąpieniu od umowy, zobowiązani są państwo do poniesienia kosztów zwrotu towaru.
- szacowany przez nas koszt zwrotu towaru wynosi 15
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAŻY TOWARÓW
zawartej z RED BIRD Sp. z o.o.
- Dane sprzedawcy: RED BIRD Sp. z o.o., , NIP:7272787727, REGON:10149913900000, ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź
- Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów:
- ……………………………………..
- ……………………………………..
- ……………………………………..
- ……………………………………..
- Data zawarcia umowy lub odbioru towaru: ………………………….
- Imię i nazwisko: ………………………….
- Adres: ………………………….
- E-mail: ………………………….
- Data: ………………………….
- Podpis (tylko dla wersji papierowej): ………………………….
ZAŁĄCZNIK DO REGULAMINU/UMOWY SPRZEDAŻY USŁUG I USŁUG CYFROWYCH
INFORMACJE DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAŻY USŁUG
zawartej z RED BIRD Sp. z o.o.
- Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia umowy
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas RED BIRD Sp. z o.o. o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia
- przesłanego w wiadomości e-mail na adres sklep@mojabutelka.pl
- wysłanego na wzorze formularza PAPIEROWEGO, za pomocą poczty tradycyjnej na adres ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź
- Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności nie później niż w terminie 14 od dnia otrzymania Państwa oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Jeżeli zażądali Państwo rozpoczęcia świadczenia usług, zapłacą nam Państwo kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAŻY USŁUG
zawartej z RED BIRD Sp. z o.o.
- Dane sprzedawcy: RED BIRD Sp. z o.o., , NIP:7272787727, REGON:10149913900000, ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź
- Niniejszym informuję o odstąpieniu od umowy o świadczenie usługi: ………………
- Data zawarcia umowy lub odbioru towaru: ………………………….
- Imię i nazwisko: ………………………….
- Adres: ………………………….
- E-mail: ………………………….
- Data: ………………………….
- Podpis (tylko dla wersji papierowej): ………………………….
POLITYKA PRYWATNOŚCI
WWW.MOJABUTELKA.PL
1. O NAS
- Administratorem danych osobowych, zbieranych za pośrednictwem Serwisu Internetowego, jest RED BIRD Sp. z o.o. z siedzibą pod adresem: ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź, adres poczty elektronicznej: ado@redbird.pl. („Administrator”)
- RED BIRD Sp. z o.o. prowadzi Serwis Internetowy oraz jest odpowiedzialny za prawidłowe świadczenie Usług Elektronicznych Serwisu.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza polityka prywatności Serwisu internetowego jest środkiem wdrożonym przez Administratora, którego celem jest określenie działań podejmowanych przez Administratora w zakresie ochrony danych osobowych udostępnionych Administratorowi przez podmioty danych, a nadto informowanie podmiotów danych o obowiązującej w przedsiębiorstwie prowadzonym przez Administratora procedurze postępowania z danymi osobowymi, w tym w szczególności o celach i podstawach prawnych przetwarzania oraz kategoriach odbiorców, którym dane osobowe przetwarzane przez Administratora są dalej przekazywane, oraz realizacja przez Administratora wobec Podmiotów danych obowiązku informacyjnego wynikającego z treści art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, zwane dalej „RODO”) w pozostałym zakresie
- Usługodawca dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane zgodnie z prawem; zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane oraz przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.
- Niniejsza polityka prywatności Serwisu Internetowego ma charakter informacyjny, co oznacza, że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Serwisu Internetowego.
- Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące na niniejszej stronie i rozpoczynające się dużą literą (np. Usługodawca, Serwis Internetowy, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich definicją, zawartą w niniejszej Polityce Prywatności bądź w Regulaminie Serwisu Internetowego (jeśli dotyczy), dostępnych na stronach Serwisu Internetowego.
- Dane osobowe Usługobiorcy są przetwarzane zgodnie z RODO oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych (zwana dalej: Ustawą o ochronie danych osobowych) oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 144, poz. 1204 ze zm.) .
3. CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH
- Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Usługodawcę wynika z działań podejmowanych przez Usługobiorcę w Serwisie Internetowym. Przykładowo, jeżeli Usługobiorca zamierza korzystać z Konta, to jego dane osobowe będą przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy o korzystanie z Konta.
- Administrator przetwarza dane osobowe dotyczące Usługobiorcy lub jego przedstawicieli w następujących celach:
- zawarcie i realizacja umowy o korzystanie z Usługi Elektronicznej,
- wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych i rachunkowych,
- prowadzenie postępowań sądowych, arbitrażowych, administracyjnych, sądowoadministracyjnych, egzekucyjnych i mediacyjnych,
- udokumentowanie stosunków umownych w celach dowodowych przez okres przedawnienia roszczeń z nimi związanych,
- prowadzenie marketingu bezpośredniego usług lub towarów oferowanych przez Administratora, w tym za pośrednictwem korespondencji e-mailowej typu newsletter,
- obsługa reklamacji i roszczeń wynikających z uprawnień z tytułu rękojmi
- Usługodawca może przetwarzać następujące dane osobowe Usługobiorców korzystających z Serwisu Internetowego:
- imię i nazwisko Usługobiorcy,
- adres poczty elektronicznej,
- Nazwa Organizacji współpracującej,
- Nazwa Oddziału Organizacji współpracującej,
- Podanie danych osobowych, o których mowa w punkcie powyżej nie jest obowiązkowe, ale jest niezbędne do zawarcia i realizacji umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej w Serwisie Internetowym. Każdorazowo zakres wymaganych do zawarcia umowy danych wskazany jest uprzednio na stronie Serwisu Internetowego, w trakcie korzystania z Serwisu Internetowego oraz w jego Regulaminie (jeśli dotyczy).
- Dane osobowe dotyczące Usługobiorcy mogą być przekazywane do organów administracji publicznej lub do innych osób lub podmiotów trzecich – w zakresie w jakim i w przypadkach w których obowiązek ich udostępnienia nakładają na Administratora przepisy prawa. Ponadto, Dane osobowe dotyczące Usługobiorcy mogą być również przekazywane podmiotom wykonującym na rzecz Administratora usługi z zakresu księgowości i rachunkowości oraz usług prawnych na podstawie odrębnej umowy.
- Administrator oświadcza, że wdrożył odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające adekwatny stopień bezpieczeństwa odpowiadający ryzyku związanym z przetwarzaniem powierzonych mu danych osobowych, o których mowa w art. 32 RODO. Administrator dokonuje regularnej weryfikacji i aktualizacji stosowanych przez niego środków technicznych i organizacyjnych, tak aby zapewnić powierzonym danym osobowym adekwatny stopień ochrony.
- Administrator oświadcza, że celem zapewnienia bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych wprowadził Politykę Ochrony Danych Osobowych. Polityka Ochrony Danych Osobowych jest środkiem wdrożonym przez Administratora zgodnie z art. 24 ust. 1 i 2 RODO, którego celem jest wprowadzenie w przedsiębiorstwie prowadzonym przez Administratora procedury postępowania z danymi osobowymi, w oparciu o którą ich przetwarzanie przez Administratora odbywać się będzie się zgodnie z RODO.
- Przetwarzanie danych osobowych w ramach celów wskazanych powyżej w punkcie 3 ust. 2 obejmuje w szczególności ich zbieranie, modyfikowanie, przechowywanie, przeglądanie, aktualizowanie, analizowanie, i archiwizowanie.
- Usługodawca przetwarza również zanonimizowane dane, związane z korzystaniem z Serwisu Internetowego (np. liczba Usługobiorców) do generowania statystyk korzystania z Serwisu. Dane te mają charakter zbiorczy i anonimowy, tj. nie zawierają cech identyfikujących osoby korzystające z Serwisu.
- Dane osobowe dotyczące Usługobiorcy będą przechowywane przez Administratora przez następujący okres:
- w przypadku danych osobowych, w odniesieniu do których podstawą prawną ich przetwarzania przez Administratora jest fakt, iż jest ono niezbędne do prawidłowego wykonania umowy – do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z tejże umowy,
- w przypadku danych osobowych, w odniesieniu do których podstawą ich przetwarzania przez Administratora jest prawnie uzasadniony interes – do czasu odpadnięcia tej podstawy przetwarzania, w szczególności do czasu przedawnienia roszczeń Administratora oraz roszczeń Usługobiorcy wynikających z łączącego ich stosunku prawnego, zakończenia bytu prawnego Administratora lub prawomocnego albo ostatecznego ustalenia lub zasądzenia lub zaspokojenia lub obrony roszczenia lub innego uprawnienia Administratora lub Usługobiorcy w postępowaniu sądowym, arbitrażowym, administracyjnym, sądowoadministracyjnym, egzekucyjnym lub mediacyjnym,
- w przypadku danych osobowych, w odniesieniu do których podstawą ich przetwarzania jest to, iż jest ono niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – do czasu odpadnięcia tej podstawy przetwarzania.
4. COOKIES I DANE EKSPLOATACYJNE
- Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Serwisu Internetowego (np. na dysku twardym komputera, laptopa czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający nasz Serwis Internetowy). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
- Usługodawca może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze strony Serwisu Internetowego w następujących celach:
- realizacja podstawowych funkcjonalności Serwisu Internetowego, takich jak: identyfikacja Usługobiorców jako zalogowanych i utrzymywania sesji logowania oraz przechowywanie dynamicznych danych, np. statystyk, podsumowań;
- dostosowywania zawartości strony Serwisu Internetowego do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących języka strony);
- zapamiętywanie lokalizacji IP, strefy czasowej;
- prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony Serwisu Internetowego.
- Standardowo większość przeglądarek internetowych, dostępnych na rynku, domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Serwisu.
- Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez nasz Serwis Internetowy – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. W braku wyrażenia takiej zgody należy odpowiednio zmienić ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies.
- Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
- w przeglądarce Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
- w przeglądarce Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/W%25C5%2582%25C4%2585czanie%20i%20wy%25C5%2582%25C4%2585czanie%20obs%25C5%2582ugi%20ciasteczek
- w przeglądarce Internet Explorer – https://support.microsoft.com/en-us/hub/4338813/windows-help
- w przeglądarce Opera – https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/
- w przeglądarce Safari – https://support.apple.com/kb/PH5042?locale=en_US
- w przeglądarce Microsoft Edge – https://privacy.microsoft.com/en-us/windows-10-microsoft-edge-and-privacy
- Administrator korzysta w Serwisie Internetowym z usług Google Analytics oraz Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA). Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby) do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Serwisem Internetowym. Szczegółowe informacje dotyczące działania powyższych usług dostępne są tutaj: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
- Administrator korzysta w Serwisie Internetowym z usług Google AdWords dostarczanych przez firmę Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA). Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w celu dostosowania reklamy w wyszukiwarce Google. Szczegółowe informacje dotyczące działania powyższych usług dostępne są tutaj: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
- Administrator korzysta w Serwisie Internetowym z usług FaceBook Pixel dostarczanych przez firmę FaceBook Inc. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług w sposób zanonimizowany (są to tzw. dane eksploatacyjne, które uniemożliwiają identyfikację osoby). Szczegółowe informacje dotyczące działania powyższych usług dostępne są tutaj: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?id=1205376682832142.
5. PODSTAWA PRZETWARZANIA DANYCH
- Podanie danych osobowych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w na stronie Serwisu Internetowego oraz w Regulaminie Serwisu Internetowego (jeśli dotyczy) danych osobowych, niezbędnych do zawarcia i realizacji umowy o korzystanie z Usługi Elektronicznej, skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celu określonym powyżej w punkcie 3 ust. 2 lit a) jest to, iż jest ono niezbędne do wykonania umowy. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w celu określonym powyżej w punkcie 3 ust. 2 lit. b) jest to, iż jest ono niezbędne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze. Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych w pozostałych celach wskazanych powyżej w punkcie jest prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora.
6. PRAWA PODMIOTU DANYCH ZWIĄZANE Z OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH
Podmiot danych może realizować swoje prawa za pomocą formularza dostępnego na stronie: https://app.gorodo.pl/api/zadanie/7272787727
A. Prawo do informacji
- Administrator, podczas pozyskiwania danych osobowych, jest zobowiązany podać osobie, od której dane pochodzą, wszystkie następujące informacje:
- swoją tożsamość i dane kontaktowe oraz, gdy ma to zastosowanie, tożsamość i dane kontaktowe swojego przedstawiciela,
- gdy ma to zastosowanie – dane kontaktowe inspektora ochrony danych,
- cele przetwarzania danych osobowych, oraz podstawę prawną przetwarzania,
- informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców, jeżeli istnieją,
- gdy ma to zastosowanie – informacje o zamiarze przekazania Danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej,
- okres, przez który dane osobowe będą przechowywane, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu,
- informację, czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy osoba, której dane dotyczą, jest zobowiązana do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych.
- Jeżeli Administrator planuje dalej przetwarzać dane osobowe w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane, przed takim dalszym przetwarzaniem zobowiązany jest on poinformować podmiot danych o tym innym celu oraz udziela jemu wszelkich innych stosownych informacji.
B. Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzaniedanych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
C. Prawo dostępu do danych osobowych
- Podmiot danych jest uprawniony do uzyskania od Administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są dotyczące jego Dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jest uprawniony do uzyskania dostępu do nich oraz następujących informacji:
- cele przetwarzania;
- kategorie odnośnych danych osobowych;
- informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności o odbiorcach w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych;
- w miarę możliwości planowany okres przechowywania danych osobowych, a gdy nie jest to możliwe, kryteria ustalania tego okresu;
- informacje o prawie do żądania od Administratora sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
- informacje o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego;
- jeżeli dane osobowe nie zostały zebrane od podmiotu danych – wszelkie dostępne informacje o ich źródle;
- informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO, oraz – przynajmniej w tych przypadkach – istotne informacje o zasadach ich podejmowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą.
- Administrator jest zobowiązany dostarczyć Podmiotowi danych kopię Danych osobowych. Za wszelkie kolejne kopie, o które zwróci się osoba, której dane dotyczą, Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych. Jeżeli Podmiot danych zwraca się o kopię drogą elektroniczną i jeżeli nie zaznaczy inaczej, informacji udziela się powszechnie stosowaną drogą elektroniczną.
D. Prawo do żądania sprostowania i usunięcia danych osobowych
- Podmiot danych ma prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, podmiot danych ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez przedstawienie dodatkowego oświadczenia.
- Podmiot danych jest uprawniony do żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jego danych osobowych, a Administrator ma obowiązek bez zbędnej zwłoki usunąć dane osobowe, jeżeli zachodzi jedna z następujących okoliczności:
- dane osobowe nie są już niezbędne dla celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
- podmiot danych cofnął zgodę, na której opiera się przetwarzanie zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO i nie ma innej podstawy prawnej przetwarzania,
- podmiot danych wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 1 RODO wobec przetwarzania i nie występują nadrzędne prawnie uzasadnione podstawy przetwarzania lub podmiot danych wnosi sprzeciw na mocy art. 21 ust. 2 RODO wobec przetwarzania,
- dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator,
- dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem,
- Uprawnienia podmiotu danych wskazane w punkcie 2 powyżej nie obowiązują w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do korzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, z uwagi na względy interesu publicznego w dziedzinie zdrowia publicznego zgodnie z art. 9 ust. 2 lit. h) oraz i) RODO i art. 9 ust. 3 RODO do celów archiwalnych w interesie publicznym, do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych zgodnie z art. 89 ust. 1 RODO, o ile prawdopodobne jest, że uprawnienie to uniemożliwi lub poważnie utrudni realizację celów takiego przetwarzania.
- Administrator jest zobowiązany do przekazania podmiotowi danych informacji o sprostowaniu lub usunięciu danych osobowych, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie znacznego wysiłku.
E. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych
- Podmiot danych ma prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania jej danych osobowych w następujących przypadkach:
- Podmiot danych kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi na sprawdzenie ich prawidłowości,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a Podmiot danych sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, domagając się w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne podmiotowi danych do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
- Podmiot danych wniósł sprzeciw wobec przetwarzania na mocy art. 21 ust. 1 RODO – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu podmiotu danych.
- Administrator jest zobowiązany do przekazania podmiotowi danych informacji o ograniczeniu przetwarzania danych osobowych, chyba że okaże się to niemożliwe lub będzie wymagać niewspółmiernie znacznego wysiłku.
F. Prawo do przenoszenia danych osobowych
- Podmiot danych jest uprawniony do otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dotyczące go dane osobowe dostarczone Administratorowi, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Administratora, w przypadku gdy przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany oraz a) w oparciu o zgodę podmiotu danych lub b) jest niezbędne dla wykonania umowy.
- Wykonując uprawnienie określone powyżej, podmiot danych ma prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. Uprawnienie to nie ma zastosowania do przetwarzania, które jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi. Uprawnienie to nie może również niekorzystnie wpływać na prawa i wolności innych podmiotów.
G. Prawo do sprzeciwu i prawa związane ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji w indywidualnych przypadkach
- Podmiot danych ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jego danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Jeżeli dane osobowe są przetwarzane przez Administratora na potrzeby marketingu bezpośredniego, podmiot danych ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- Jeżeli podmiot danych wniesie sprzeciw wobec przetwarzania do celów marketingu bezpośredniego, danych osobowych nie wolno już przetwarzać do takich celów.
- Jeżeli dane osobowe są przetwarzane do celów badań naukowych lub historycznych lub do celów statystycznych na mocy art. 89 ust. 1 RODO, podmiot danych ma prawo wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczącego jego danych osobowych, chyba że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym.
- Podmiot danych ma prawo do tego, by nie podlegać decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, i wywołuje wobec niego skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na niego wpływa, chyba że decyzja ta jest niezbędna do zawarcia lub wykonania umowy między podmiotem danych a Administratorem; jest dozwolona prawem Unii lub prawem państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator i które przewiduje właściwe środki ochrony praw, wolności i prawnie uzasadnionych interesów podmiotu danych lub opiera się na wyraźnej zgodzie podmiotu danych.
7. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Serwis Internetowy może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Usługodawca namawia, by po przejściu na inne strony, zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza polityka prywatności dotyczy tylko Serwisu Internetowego.
- Administrator odpowiednio udostępnia następujące środki techniczne, zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną przez osoby nieuprawnione:
- Zabezpieczenie zbioru danych przed nieuprawnionym dostępem;
- Dostęp do Konta jedynie po podaniu indywidualnego loginu i hasła;
- Certyfikat SSL.
- We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, w tym w szczególności w sprawach związanych z postanowieniami niniejszej polityki prywatności, Usługobiorca powinien kontaktować się z Administratorem przy zastosowaniu następujących danych kontaktowych:
- adres poczty tradycyjnej: RED BIRD Sp. z o.o. ul. Lublinek 49, 93-469 Łódź,
- adres poczty elektronicznej: ado@redbird.pl,
- formularz zgłaszania żądań: https://app.gorodo.pl/api/zadanie/7272787727